Irodai trend: középpontban az Y-generáció

A válság során az irodapiacon leginkább a költségcsökkentés volt a fő cél, de az elmúlt időszakban a vállalatok a költségoptimalizáció mellett egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a dolgozók munkakörülményeinek fejlesztésére.

A Kinnarps 2015-ben végzett belső felmérése alapján a hazai cégvezetők számára is egyre fontosabb az irodák modernizálása és a fenntarthatóság. Míg a válság időszakában a költségcsökkentés volt ennek fő célja, az elmúlt években egyre több vállalat helyezi előtérbe a munkakörülmények fejlesztését és a dolgozók elégedettségét.

 

A munkaerőpiacon egyre nagyobb számban jelennek meg a jól képzett, nyelveket kiválóan beszélő, a technológiai eszközöket professzionális módon kezelő Y-generációs (1980 és 1995 között született) munkavállalók. Karrier elvárásaik és motivációjuk azonban merőben eltér az őket megelőző korosztályokétól: számukra sokkal fontosabb a térbeli és időbeli rugalmasság, az inspiráló, alakítható irodai környezet. Ennek elérése különösen fontos a kutatás-fejlesztés területén tevékenykedő vállalatok számára, hiszen nagy harc folyik a frissen végzett, informatikusok és villamosmérnökök megszerzéséért, akikből jelenleg hiány van a munkaerőpiacon.

 

Az irodamodernizáció úttörői, a multinacionális hátterű nagyvállalatok: call centerek, autóipari gyártó cégek, K+F központok. A KKV szektor felzárkózását a forráshiány mellett a lehetőségek ismeretének hiánya is akadályozta. Ennek a szektornak a témában történő edukációja új szegmens keresleti fellendülését eredményezheti, hiszen a rugalmasan alakítható, optimalizált irodatér a KKV-k számára is számos komoly előnyöket kínál.

 

modern iroda

 

"A tapasztalatok szerint az irodaterületek bérleti szerződésének lejárta után a bérlők csak akkor költöznek, ha problémáikat, igényiket helyben nem tudják megoldani, például bővülnének, de nincs további lehetőség erre, vagy ha ez a cég presztízse szempontjából fontos - például egy régebbi, vagy külkerületi épületből, egy központi A kategóriás házba. Továbbra is a legjellemzőbb a szerződéses újratárgyalása és az irodaterületek történő átalakítása, felújítása, melyre a cégek gyakorta belsőépítész segítségét veszik igénybe. Akik azonban új helyet választanak, nagyon megnézik hova mennek. A zöld tanúsítvány (BREAM, LEED minősítés) az újépítésű irodaházaknál már alap, de sokat számít a szolgáltatási környezet mellett az is, hogy hogyan tudják az új területet a cégre és a munkatársak igényeire szabni. Még mindig nagyon népszerűek a bench elrendezésre lehetőséget adó területek, illetve a több funkciós kihasználásra lehetőséget adó közös helyiségek. Egy hatékonyabb irodaépületben a jobb helykihasználás miatt mind a bérlet összköltségén (bérleti díj, üzemeltetési díj), mind az energiafelhasználáson megtakarításokat lehet elérni. " - mutatta be napjaink irodabérlői trendjeit Katkó Károly, a CBRE Magyarország bérlőképviseleti vezetője.

 

Az új irodakialakítási trendek bevezetése Magyarországon hosszadalmasabb folyamat, mint a nyugatabbra lévő, a rugalmasabb munkahely szemléletet már gyakorlottan kezelő régiókban.

 

 

„Az ügyfelek általában vagy konkrétan tudják, mit szeretnének, vagy külsős belsőépítésszel érkeznek hozzánk. Többnyire az egyszerű ráncfelvarrás jellegű megoldásoktól indulunk, de szerencsére sokan nyitottak arra, hogy megismerjék a Next Office - Activity Based Working koncepciónkat, s az abban rejlő számos, nem csak kényelmi, de pénzügyi oldalon is érzékelhető előnyt. Azok, akik meglátják az irodatér teljes újragondolásában rejlő hatékonyságnövelési lehetőségeket, nemcsak a közösségi terek (break out zónák) „színesítésében” látják a megoldást, hanem egy teljes cégre kiterjedő audit után, valóban személyre szabott, flexibilisen és akár több funkcióban is jól működő tereket hoznak létre. Így jobban kihasználják meglévő irodaterületüket, és nem csupán egy új, de hatékonyabban működő munkakörnyezetbe költözhetnek be.”- ismertette tapasztalataikat Soltész Tiberius, a Kinnarps Magyarország ügyvezető igazgatója.

Forrás: realista.hu


Kérdése van? Forduljon hozzánk bizalommal vagy keresse az önhöz legközelebbi irodánkat!

Kérje visszahívásunkat vagy keressen minket az alábbi elérhetőségeken:

+36 1 796 31 80

Hasznosnak találta ezt a bejegyzést? Ossza meg ismerőseivel!


Küldje el a bejegyzést e-mailben

Hasznosnak találta ezt a bejegyzést?
Ossza meg ismerőseivel!


Küldje el a bejegyzést e-mailben

Ügyfeleink mondták

"A SMART Ingatlanirodának köszönetemet fejezem ki, gyors, szakszerű, udvarias, profi munkájáért. A mosonmagyaróvári családi házamat 2 hete megbízásba adtam Ekshmidt Miroszlávnak. Dengi Mária közreműködésével egy hét alatt eladták a meghirdetett áron. Mindkét munkatársuk kiváló munkát végzett. Csak ajánlani tudom az irodájukat, és az itt tapasztaltakat."

— W.Lívia

Megkönnyítjük a keresést.
Ide fogjuk gyűjteni azokat az ingatlanokat, amiket már megnézett.

Ezután már könnyű lesz kiválasztani az Önhöz legjobban illő ingatlant.
A legjobb módszer a válogatáshoz!
Minden ingatlan mellett található egy icon:

Keresse a szivecskét majd Kattintson rá és ide tesszük a kiválasztott ingatlant.